پیشنهاد سردبیر

کانال ۱۲ عبری روز شنبه فاش کرد که سرویس اطلاعات داخلی «شاباک» یک واحد ویژه برای ترور رئیس دفتر سیاسی حماس تشکیل داده است.

کانال عبری: شاباک واحد اطلاعاتی برای ترور السنوار تشکیل داده است

قدس؛ این امر در گزارشی طولانی توسط شبکه ۱۲ (خصوصی) در وبگاه خود با عنوان «در انتظار یک اشتباه: تعقیب یحیی السنوار اینگونه است» منتشر شده است.

این کانال بدون اشاره به منبع اطلاعات خود در گزارشش آورده است که شاباک یک واحد اطلاعاتی را برای نظارت بر تحرکات یحیی السنوار رئیس دفتر سیاسی حماس از زمان آغاز جنگ غزه در هفتم اکتبر ۲۰۲۳ اختصاص داده است.

این کانال اشاره کرد که این واحد ۲۴ ساعته در اطراف غزه فعالیت می‌کند.

این گزارش می‌افزاید که سیستم امنیتی اسرائیل منابع عظیمی را برای ردیابی السنوار اختصاص می‌دهد که «علی رغم تلاش‌های شدید اسرائیل و اظهارات مستمر در مورد تعقیب السنوار، او هر بار ساعت‌ها قبل از رسیدن نیروهای امنیتی اشغالگر موفق به فرار شده است».

این کانال به اظهارات قبلی ژنرال «دان گلدفوس»، فرمانده «لشکر ۹۸» در ارتش اشغالگر پرداخت و به نقل از او افزود: «ما به او (السنوار) ​​نزدیک بودیم. وارد یک تونل زیرزمینی شدیم، پول و سلاح زیادی پیدا کردیم و قهوه هنوز داغ بود.»

این کانال گزارش داد که السنوار مدتی پیش استفاده از تلفن و وسایل ارتباطی الکترونیکی را کنار گذاشته و در عوض به شبکه‌ای از افراد  برای مدیریت عملیات نظامی حماس متکی است.

رژیم صهیونیستی السنوار را مهندس عملیات «طوفان الاقصی» می‌داند که توسط گروه‌های فلسطینی در غزه از جمله حماس و جهاد اسلامی علیه شهرک‌ها و پایگاه‌های نظامی این رژیم در مجاورت نوار غزه در هفت اکتبر انجام شد. این عملیات خسارات جانی و نظامی زیادی به تل‌آویو وارد کرد و بر شهرت سرویس‌های امنیتی و اطلاعاتی آن در سطح بین‌المللی تأثیر منفی گذاشت.

در نتیجه، اشغالگران اعلام کردند که از بین بردن السنوار یکی از برجسته‌ترین اهداف جنگ کنونی خود علیه غزه است که آن را «شمشیرهای آهنین» نامیده‌اند.

اگرچه السنوار از زمان شروع جنگ در انظار دیده نشده است اما در سه نوبت از طریق بیانیه‌ها و نامه‌های رسمی ظاهر شده است.

در ۲۸ اکتبر، وی با صدور بیانیه‌ای آمادگی جنبش خود را برای معامله تبادل اسرا با اسرائیل اعلام کرد.

او در ۱۱ سپتامبر به مناسبت انتخاب مجدد عبدالمجید تبون رئیس جمهور الجزایر پیام تبریکی ارسال کرد.

وی همچنین با ارسال نامه‌ای به سید حسن نصرالله، دبیرکل حزب‌الله لبنان، از وی برای مشارکت در رویارویی با اسرائیل در نبرد «طوفان الاقصی» تشکر کرد؛ پیامی که حزب‌الله جمعه گذشته دریافت آن را تأیید کرد.

جنبش حماس در ۶ اوت اعلام کرد که السنوار را به عنوان رئیس دفتر سیاسی خود انتخاب کرده و جانشین اسماعیل هنیه شده است که در ۳۱ ژوئیه در تهران توسط رژیم صهیونیستی ترور شد.

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.